Öğretim elemanı ve öğretmen adaylarının değerlendirme algıları

Diğer Başlık: THE PERCEPTIONS OF THE FACULTY STAFF AND PROSPECTIVE TEACHERS REGARDING ASSESSMENT

Oluşturulma Tarihi:

Niteleme Bilgileri

Tür: Konferans Metni yada Çalıştay

Alt Tür: Bildiri

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış

Dosya Biçimi: Word

Dil: Türkçe

Revizyon: 1

Yazar(lar): bay, erdal (Yazar),

Emeği Geçen(ler):

DOI: doi

URL: http://www.bakukongre.hacettepe.edu.tr/bildiri_kitabi.html

Diğer Niteleme Bilgileri:
Traditional assessment, alternative-authentic assessment, prospective teachers http://acikarsiv.atauni.edu.tr/browse/617/760.doc

İletişim: email


Yayınlayan: Hacettepe Üniversitesi Yayın Adı: Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu II bildiriler kitabı Yayın Yeri: ankara Yayın Tarihi: Yayınlandığı Sayfalar: 1408-1417 Yayın Niteleme Bilgileri: pub_identifier


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler Geleneksel değerlendirme, alternatif-otantik değerlendirme, öğretmen adayları,
Özet Değerlendirme öğrenme süreçlerinde çok önemli fonksiyonlara sahiptir. Bu araştırmanın amacı Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi öğretim elemanları ve öğretmen adaylarının ölçme ve değerlendirme sistemine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu anlamda araştırmada, geleneksel ve otantik değerlendirme yöntemlerinin kullanım sıklığı, otantik değerlendirme yaklaşımına ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi’nde görev yapan ve ankete cevap veren 75 öğretim elemanı ile bu fakültede öğrenim gören 274 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Verilerin elde edilmesinde araştırmacılar tarafından hazırlanan ölçme aracı kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda geleneksel ölçme araçlarının alternatif değerlendirme araçlarından daha çok kullanıldığı tespit edilmiştir. Ancak hem öğretim elemanı ve hem de öğretmen adaylarının otantik değerlendirme yaklaşımının kullanılması gerektiğine ilişkin düşüncelerinin çok olumlu olduğu tespit edilmiştir.
İçindekiler
Açıklamalar
Haklar yoktur
Notlar Evaluation has important functions in learning process. The purpose of this research is to investigate the perceptions of the prospective teachers and faculty staff regarding norm-referenced assessment procedures at K.K. Faculty of Education. Within this context, the frequency of using traditional and authentic assessment instruments, perceptions of authentic assessment, current assessment system. The research was carried out with 75 faculty staff and 274 prospective teachers enrolled to different departments during 2009-2010 academic years. A researcher-made survey was used to collect data from the participants. According to the results, traditional assessment instruments and procedures are more frequently used than alternative assessment instruments and procedures. Besides, it was also found that both faculty staff and prospective teachers have very positive perceptions about alternative assessment. Lastly, the findings indicated that the perceptions of the participants concerning current assessment system, assessment instrumental characteristics (validity-reliability), and reporting in evaluation were negative. It is concluded that alternative assessment should be introduced to teacher educators and norm-referenced system should be closely linked to the alternative assessment system.

Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 0
    • Toplam: 622
  • Online
    • Ziyaretçi: 11
    • Üye: 0
    • Toplam: 11

Detaylı İstatistikler