ÖĞRENME ve DEĞİŞİM (Kendini Değerlendirme Çalışması)

Diğer Başlık: LEARNING AND CHANGE (Self-evaluation)

Oluşturulma Tarihi:

Niteleme Bilgileri

Tür: Makale

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış

Dosya Biçimi: Word

Dil: Türkçe

Revizyon: 1

Yazar(lar): bay, erdal (Yazar),

Emeği Geçen(ler):

DOI: doi

URL: http://feas.neu.edu.tr/dergi/icindekilercilt3sayi1_o.html#1

Diğer Niteleme Bilgileri:
learning, importance of learning, self-evaluation, teacher education,change http://acikarsiv.atauni.edu.tr/browse/616/759.doc

İletişim: email


Yayın Adı: Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi Yayın Tarihi: Cilt: 3 Yayınlandığı Sayfalar: 2-16 Yayın Niteleme Bilgileri: pub_identifier


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler Öğrenme, öğrenmenin önemi, öz değerlendirme, öğretmen eğitimi, değişim
Özet Öğrenme, yaşama uyum sağlamanın anahtarı ve bireyin hayatını anlamlandırmasıdır. Öğrenme sonucunda bireylerde, psikolojik, sosyal ve felsefi anlamlarda değişimler meydana gelir. Bu çalışmanın amacı, “öğretmenlik mesleğine giriş” dersindeki öğrenme sürecinin sonucunda, öğretmen adaylarında felsefi, sosyolojik ve psikolojik açılardan ne gibi değişimler olduğunu incelemektir. Araştırma 45 öğretmen adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak kendini değerlendirme formu kullanılmıştır. Öğrenenlerden, bu öğrenme süreci sonucunda meydana gelen değişimlere ilişkin kendilerini değerlendirmeleri istenmiştir. Elde edilen nitel verilerin analizi sonucunda, öğretmen adaylarının bu öğrenme sürecinin onlarda olumlu yönde değişimler oluşturduğunu düşündükleri tespit edilmiştir.
İçindekiler
Açıklamalar
Haklar telif hakkı yoktur.
Notlar Learning is the key to adjustment to life and the sensibilisation of one’s life. As a result of learning, individuals are exposed to psychological, social or philosophical changes. The objective of this study is to find out what kind of psychological, social or philosophical changes the pre-service teachers are subjects to, in accordance with their evaluations as a result of the course “Introduction to Teaching”. The survey is carried upon 45 pre-service teachers. As a means of data collection, a self-evaluation form is used. The learners are asked to make self-evaluation regarding the changes that happen to ocur as a result of learning. In consequence of the analysis of qualitative data collected, we have been able to assess that the pre-service teachers feel that they have positive changes from the learning process.

Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 0
    • Toplam: 622
  • Online
    • Ziyaretçi: 19
    • Üye: 0
    • Toplam: 19

Detaylı İstatistikler