Demokratik yapılandırmacı öğrenme ortamı ölçeği geliştirilmesi

Diğer Başlık: Developing democratic constructivist learning environment scale

Oluşturulma Tarihi:

Niteleme Bilgileri

Tür: Makale

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmış

Dosya Biçimi: PDF

Dil: Türkçe

Revizyon: 1

Hakemli mi?: Evet

Yazar(lar): bay, erdal (Yazar), KAYA, Halil İbrahim (Ortak Yazar),

Emeği Geçen(ler):

DOI: doi

URL: www.newwsa.com

Diğer Niteleme Bilgileri:
Constructivism, Learning Environment, democratic learning environment http://acikarsiv.atauni.edu.tr/browse/608/751.pdf

İletişim: email


Yayın Adı: E-Journal of New World Sciences Academy Yayın Tarihi: Sayı: 2 Cilt: 5 Yayınlandığı Sayfalar: 646-664 Yayın Niteleme Bilgileri: pub_identifier


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler Yapılandırmacılık, Öğrenme Ortamı, demokratik öğrenme ortamı
Özet Demokrasi bilincinin gelişiminde öğrenme ortamlarının demokratik olmasının etkisi büyüktür. Eğitimde çağdaş paradigma olarak yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğrenme ortamlarının demokratik olduğu belirtilmektedir. Bu çalışmanın amacı yapılandırmacı öğrenme ortamlarının demokratik olma durumlarını belirlemeye yönelik bir ölçme aracının geliştirilmesidir. Eğitim fakültesinde öğrenim gören ve “ölçme-değerlendirme” dersine devam 229 öğretmen adayı örneklemi oluşturmuştur. Çalışma kapsamında yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğrenme ortamları oluşturulmuştur. Hazırlanan 66 maddelik ölçme aracı uygulanmış ve elde edilen verilere faktör analizi tekniği uygulanmıştır. Faktör analizi sonucunda özdeğeri 1’den yüksek olan yedi faktör belirlenmiştir. Sonuçta 56 maddelik likert tipi bir ölçme aracı geliştirilmiştir.
İçindekiler
Açıklamalar
Haklar telif hakkı sorunu yoktur
Notlar Establishing democratic learning environment has huge impact on developing democracy consciousness. It is a well known fact that constructivist learning environments which are based on contemporary educational paradigm are also supposed to be democratic. The purpose of this research is to develop a research scale measuring the democratization level of these constructivist learning environments. The sample consisted of 229 prospective teachers attending to “Measurement and Evaluation” undergraduate course at K. K. Faculty of Education. In line with the purpose of the study, constructivist learning environments were established. Then, the scale was administered to the prospective teachers. Seven factors were emerged after the factor analysis and, as a result, the “democratic constructivist learning environment scale” containing 56 likert type item was developed.

Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 0
    • Toplam: 622
  • Online
    • Ziyaretçi: 15
    • Üye: 0
    • Toplam: 15

Detaylı İstatistikler