Eğitim Psikolojisi Dersinde Ayrılıp Birleşme (Jigsaw) Tekniğinin Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi

Oluşturulma Tarihi: 15-09-2009

Niteleme Bilgileri

Tür: Konferans Metni yada Çalıştay

Alt Tür: Bildiri

Yayınlanma Durumu: Yayınlanmamış

Dosya Biçimi: Word

Dil: Türkçe

Revizyon: 1

Yazar(lar): Taşgın, Adnan (Ortak Yazar), gündoğdu, kerim (Yazar), Ozan, Ceyhun (Ortak Yazar),

Emeği Geçen(ler):


Yayın Tarihi: 15-09-2009 Yayın Niteleme Bilgileri: pub_identifier


Dosya:
file show file
Görüntüle
download file
Kaydet

Anahtar Kelimeler Ayrılıp birleşme tekniği, eğitim psikolojisi, işbirlikli öğrenme yöntemi
Özet Bu araştırmada, ayrılıp birleşme tekniğinin Türkçe öğretmenliği anabilim dalı 1. sınıf öğrencilerinin “eğitim psikolojisi” dersindeki başarıları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmada deney grubuna uygulanan işbirlikli öğrenme yöntemi tekniklerinden ayrılıp birleşme tekniği ile kontrol grubuna uygulanan geleneksel öğrenme yönteminin öğrenci başarısı üzerindeki etkisi karşılaştırılmıştır. Çalışma 2008-2009 öğretim yılı bahar yarıyılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Anabilim Dalı 1. Sınıfında okuyan 68 öğrenci üzerinde, Eğitim Psikolojisi dersi kapsamında yürütülmüştür. Araştırmanın sonucuna göre eğitim psikolojisi dersi konularına yönelik ayrılıp birleşme tekniği ile ders işlenen deney grubunun geleneksel öğretim yöntemiyle ders işlenen kontrol grubuna göre daha başarılı olduğu saptanmıştır. Ayrılıp birleşme tekniği ile geleneksel yöntem arasında öğrenilenlerin kalıcılığına ilişkin ise anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.
İçindekiler
Açıklamalar
Haklar Telif hakkı sorunu yoktur.
Notlar

Kaynakça


Atıf Yapanlar

Gözat Sayfasına Dön

 

Sosyal Medya ve Araçlar

İstatistikler

  • Kayıt
    • Bu ay: 0
    • Toplam: 622
  • Online
    • Ziyaretçi: 16
    • Üye: 0
    • Toplam: 16

Detaylı İstatistikler